ADVISEUR EN KLANKBORD

Ruim 30 jaar ervaring op het gebied van het ontwikkelen en uitvoeren van effectieve marketing- & communicatiestrategieën. Ruime ervaring in de zorgsector rapporterend aan de Raad van Bestuur.

INTERIM MANAGER

Meewerkend voorman, inspirator en coach van marketing & communicatie-professionals. Pro-actief lid van het MT of eindveranwtoordelijk voor het behalen van de doelstellingen en bedrijfsresultaten als veranderingsmanager.

TRAINER EN COACH

Ontwikkelt en geeft workshops en trainingen gericht op het inspireren, motiveren en activeren van medewerkers. Maakt van medewerkers ‘merkwerkers’ en ambassadeurs van een organisatie en/of merk.

Waarom marketing voor zorgaanbieders noodzakelijk is:

Marketing is een ‘containerbegrip’ en wordt vaak verward met communicatie. Dit is echter een serieuze misvatting waardoor veel organisaties in de zorg zichzelf beperken als het gaat om innoveren en ondernemen in de zorgsector.

Zorgmarketing zorgt ervoor dat zorgaanbieders marktgerichter en klantgerichter kunnen werken. Zorgaanbieders kunnen met de inzet van marketing het dienstenaanbod beter afstemmen op de vraag van de patiënt en de verwijzer en men onderscheidt zich op een unieke en positieve wijze van andere zorgaanbieders in de markt. Marketing en communicatie gaan hand in hand want zonder marketing geen goede communicatie en zonder communicatie zijn marketingdoelstellingen niet te realiseren of nieuwe medewerkers te vinden.

Ieder contactmoment tussen een zorgaanbieder en haar doelgroepen (patiënten en verwijzers) is bepalend voor de reputatie en daarmee de waardering voor de geleverde zorg. Een contactmoment bestaat niet alleen uit fysiek contact met de arts, de verpleegkundige of het secreatriaat maar zal in toenemende mate ook steeds vaker in digitale vorm plaatsvinden. Het is dus belangrijker dan ooit dat een zorgaanbieder de volledige patiënt journey in kaart heeft gebracht en de regisseur is van ieder contactmoment (fysiek en online).

Zowel de patiënt, familie van de patiënt en verwijzers zullen zich in toenemende mate online en digitaal laten informeren over de kwaliteit van zorg en de aanwezige expertise bij een zorgaanbieder. Dit betekent dat de propositie (het aanbod) van een zorgaanbieder duidelijk, onderscheidend en consistent moet zijn.

Enkele ervaringen van opdrachtgevers:

Tim ons heeft geruime tijd, als interim adviseur, bijgestaan in het opnieuw inrichten van ons marketing beleid. Hij heeft ons – bestuur, management en professionals- de weg gewezen bij de analyse van onze marktpositie en ons geholpen plannen uit te werken voor de verbetering van de instrumenten die wij inzetten om verwijzers en patiënten beter te bereiken en bedienen. Hij heeft een directe maar respectvolle manier van werken, zonder te vervallen in vakjargon en vage concepten. Kortom: een heel prettige en deskundige collega. Aanrader!

Rob Beuse

Revalidatieziekenhuis De Hoogstraat

Tim heeft ons als marketing & merkstrateeg begeleid op het gebied van marketing & communicatie tijdens de oprichtingsfase van het Huid Medisch Centrum. Hij heeft onder andere een merkstrategie en een marketing- & communicatieplan voor ons geschreven. Ook was hij als projectmanager nauw betrokken bij het tot stand komen van onze merkidentiteit en onze website.

Tim heeft zijn opdracht bij ons afgerond met een training hospitality aan alle medewerkers waarin hij ons heeft geïnspireerd op het gebied van de waarde van gastvrijheid en de wijze waarop je de klantreis kunt optimaliseren.

Joyce Zweers

Huid Medisch Centrum

Tim Rook heeft ons – het bureau van Revalidatie Nederland – in een korte inspiratiesessie laten zien hoe belangrijk klant- en merkbeleving voor een branchevereniging is. Ook is hij ingegaan op het belang van personal branding. Tim heeft ons ervan overtuigd dat we onze bescheidenheid opzij mogen zetten om te laten zien en te vertellen wat wij voor onze leden (kunnen) betekenen. Wij gaan hier met enthousiasme mee aan de slag.

Karin van Londen

Revalidatie Nederland

TMR Zorg Marketing heeft gewerkt voor een grote diversiteit aan opdrachtgevers in de zorgsector: van ziekenhuis tot belangen-vereniging. Een compleet overzicht is te vinden op het LinkedIn-profiel van Tim Rook.

Sterk merk voor zorgaanbieders nodig!

Waarom zorgaanbieders ook aan een sterk merk moeten werken. Een sterk merk in de gezondheidszorg  Zorgaanbieders krijgen door toenemende marktwerking steeds meer te maken met concurrentie. Patiënten en verwijzers krijgen steeds meer keuzevrijheid en bepalen zelf voor...

Digital Marketing voor zorgaanbieders

Er is al enige tijd een alles veranderende revolutie gaande veroorzaakt door het sterke verlangen naar transparante en menselijke organisaties waar je als klant en werknemer als gelijke wordt beschouwd. Organisaties die alleen maar op zenden staan en denken dat zij...