ADVISEUR EN KLANKBORD

Ruim 30 jaar ervaring op het gebied van het ontwikkelen en uitvoeren van effectieve online marketing- & communicatiestrategieën. Gewerkt voor gevestigde en nieuwe organisaties in de profit en de non-profit sector.

PROJECTMANAGER

Meewerkend voorman en tijdelijk eigenaar van projecten voor het realiseren van een nieuwe of aangepaste website. Bewaakt deadlines en zorgt ervoor dat er een breed draagvlak binnen de gehele organisatie is.

TRAINER EN COACH

Ontwikkelt en geeft workshops en trainingen gericht op het inspireren, motiveren en activeren van medewerkers. Maakt van medewerkers online ‘merkwerkers’ en ambassadeurs van een organisatie en/of merk.

Met de opmars van de digitalisering is ook het klantgedrag fundamenteel veranderd.

Social media is nog steeds een jong marketingkanaal en het blijft altijd in beweging. Het is inmiddels niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Niet alleen particulieren zijn voortdurend bezig met Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn en andere social media sites, ook bedrijven gaan zich steeds meer richten op deze platformen. Social Media marketing biedt u de kans om in contact te komen met uw doelgroep, uw naamsbekendheid te vergroten en te luisteren naar uw klanten. Door actief deel te nemen geeft u uw bedrijf een gezicht en maakt u uw communicatie persoonlijker. Het gaat bij social media om het constant in contact staan met uw klanten en natuurlijk uw netwerk uit te breiden. Begrippen die bij social media passen, zijn onder anderen interactief, actueel, transparantie, integratie, uitwisseling, subjectief en dialoog. Deze vorm van online marketing heet Social Selling.

Social Selling zorgt ervoor dat je als organisatie weet wat de interesse en de vraag van de klant zijn op het juiste moment. Bovendien weet je of er überhaupt behoefte is aan jouw domein of product. Niet meer het eindeloze cold calling, rondjes rijden en maar hopen dat je op het juiste moment met de juiste propositie een voorstel mag maken. Nee, door via internet potentiële en huidige klanten te vinden, te volgen en uit te dagen met interessante content, creëer je hot leads. Doordat je met social selling alleen gekwalificeerde leads creëert, is elke vervolgstap meer spot-on.

Werving personeel: LinkedIn is nog steeds het meest gebruikte kanaal om vacatures te vervullen maar ook Facebook is tegenwoordig belangrijker dan de reguliere advertenties van werving- en selectiebureaus om vacatures te vervullen. Ook Snapchat en Instagram winnen aan belang, blijkt uit recent onderzoek. 

Kortom: een goede online strategie is een randvoorwaarde voor iedere organisatie (profit en non-profit).

Enkele ervaringen van opdrachtgevers:

Tim Rook heeft bij ons de afgelopen weken 2 praktische en nuttige workshops Linkedin gegeven. Dit heeft hij op een zeer enthousiaste en inspirerende manier gedaan. Hij gaf meer dan genoeg Tip & Tricks voor de “ervaren” én de “basis” gebruiker om meer uit Linkedin te halen en het direct in het echt te gaan doen. Ik kijk ernaar uit om onder leiding van Tim een Social Media strategie voor onze afdeling op te gaan zetten.

Patrick van Dijk

ABN AMRO

Soms heb je van de verhelderende momenten en dan denk je “ik miste iets en dit is precies wat ik zocht!”. Dat is wat ik met Tim heb beleefd. Een heldere, inspirerende maar vooral zeer practische Masterclass Social Media gehad van hem. Een absolute aanrader voor een ieder die zich bezig houdt met Social Media of erover nadenkt om het te gaan doen!

Samuel Owusu Ansah

KNVB

Bij Promolding heb ik Tim leren kennen als een enthousiaste gedreven man die veel ervaring heeft met het toepassen van social media voor de branding van Promolding.
Door zijn ambassadeurschap van LinkedIn weet hij als geen ander hoe dit toegepast en ingezet kan worden.

René Cleijpool

Promolding

TMR Online Marketing heeft in 11 jaar tijd gewerkt voor zeer diverse opdrachtgevers: van financieel dienstverlener, IT-aanbieder tot HR-organisatie. Een compleet overzicht is te vinden op het LinkedIn-profiel van Tim Rook.

Waarom Marketing & Communicatie en HR moeten samenwerken

Waarom Marketing & Communicatie en HR moeten samenwerkenAls merkstrateeg ‘roep’ ik het al heel veel jaren: een sterk merk begint intern. Je hebt als organisatie helemaal niets aan een mooie huisstijl en ‘state of the art’ communicatiekanalen als de gecreëerde...

Lang leve de revolutie

LANG LEVE DE REVOLUTIE! Er is al enige tijd een alles veranderende revolutie gaande veroorzaakt door het sterke verlangen naar transparante en menselijke organisaties waar je als klant en werknemer als gelijke wordt beschouwd. Organisaties die alleen maar op zenden...

Hoe Marketing & Communicatie effectiever kan worden

Hoe Marketing & Communicatie in 2019 nog beter kan worden ingezet (praktische tips en advies). 2019 is in zicht en praktisch alle organisaties (profit en non-profit) zijn ongetwijfeld al bijna klaar met de jaarplannen voor 2019. De organisatiebrede ambities op...

Van marketingstrategie naar realisatie doelstellingen

Van marketingstrategie naar realisatie doelstellingen Lessons learned door een interim marketingstrateeg Vanwege mijn gecombineerde expertise Brand Marketing en Digital Marketing, word ik vaak ingehuurd om te helpen bij het ontwikkelen en realiseren van een (online)...

Customer & Brand loyalty: lessons learned

Customer & Brand loyalty: lessons learned Ik ben inmiddels al bijna 30 jaar getuige en onderdeel van de evolutie van marketing- merkstrategie en ik deel graag mijn ervaringen met, en visie op, de toegevoegde waarde van marketing. Dit keer wil mijn ‘lessons...

Maak van een sollicitant een klant

Customer & Candidate Experience is waar nieuwe kansen liggen voor omzetbehoud en groei (visie en case). Iedereen roept het al jaren: “De klant is Koning”. Maar nu is de klant ook écht koning. Klanten eisen een goede klantbeleving en worden pas echt enthousiast als...

Sterk merk voor zorgaanbieders nodig!

Waarom zorgaanbieders ook aan een sterk merk moeten werken. Een sterk merk in de gezondheidszorg  Zorgaanbieders krijgen door toenemende marktwerking steeds meer te maken met concurrentie. Patiënten en verwijzers krijgen steeds meer keuzevrijheid en bepalen zelf voor...

De beste klantbeleving!

And the winner is: CitizenM Rotterdam! Over stroopwafels, bitterballen en de beste klantbeleving Ik ben ervan overtuigd dat een goede klantbeleving de belangrijkste voorwaarde is voor het realiseren van commercieel succes. De kwaliteit van een product of dienst kan...

Digital Marketing voor zorgaanbieders

Er is al enige tijd een alles veranderende revolutie gaande veroorzaakt door het sterke verlangen naar transparante en menselijke organisaties waar je als klant en werknemer als gelijke wordt beschouwd. Organisaties die alleen maar op zenden staan en denken dat zij...