ADVISEUR EN KLANKBORD

Ruim 30 jaar ervaring op het gebied van het ontwikkelen en uitvoeren van effectieve marketing- & communicatiestrategieën. Gewerkt voor gevestigde en nieuwe organisaties in de profit en de non-profit sector.

INTERIM MANAGER

Meewerkend voorman, inspirator en coach van marketing, communicatie en salesprofessionals. Pro-actief lid van het MT of eindveranwtoordelijk voor het behalen van de doelstellingen en bedrijfsresultaten als veranderingsmanager.

TRAINER EN COACH

Ontwikkelt en geeft workshops en trainingen gericht op het inspireren, motiveren en activeren van medewerkers. Maakt van medewerkers ‘merkwerkers’ en ambassadeurs van een organisatie en/of merk.

IK HELP MERKEN & MENSEN GROEIEN

Met mijn jarenlange ervaring als interim manager in het op- en uitbouwen en goed (her)positioneren van uiteenlopende business en merken, geef ik organisaties en de mensen die er werken vleugels. Dat doe ik als merkenbouwer ook op een manier waarbij het zittende management de verantwoordelijkheid zélf in handen kan houden. Het gaat hoe me ook om hoe een organisatie of merk verder kan groeien en er daarbij beter in slaagt haar bijdrage en aanbod in de wereld te zetten. Met een gezonde business én maatschappelijke waarde als gevolg. Want daar ga ik voor: merken ‘met een mooie missie’. Ik werk voor uiteenlopende organisaties in diverse sectoren, van start en scale up tot MKB en corporate. 

BETEKENISVOL LEIDERSCHAP

Ik bied naast merkstrategie- & implementatiediensten ook (ondernemers)coaching gericht op persoonlijk, compassievol leiderschap. Dat blijkt een enorme katalysator achter inspirerende merken (en van merkgroei!) en vooral voor de mogelijkheid van ieder mens, elke leider, om een meer betekenisvolle positie in te nemen. Dan blijk je een mens met een mooie missie. Now we’re talking business 😉

POSITIONERING & PROFILERING VAN BETEKENISVOLLE MERKEN

Bij het bouwen van merken neem ik het perspectief aan dat een merk mensen in de samenleving verbindt aan een organisaties en haar missie. Dat includeert klanten maar ook leveranciers, medewerkers, partners, financiers etc. Het gaat om relaties met ménsen. Bij positionering van merken en profilering draait het om díe menselijke verbinding en om: wie ben je en waarvoor ben je hier? Het antwoord vinden we intern én extern en vertalen we door naar alle uithoeken van de organisatie.

Behoefte aan een strategisch sparring partner t.a.v. merk & profilering? De merkgerichtheid v.d. organisatie verhogen? Met het merk of als leider een bewuste bijdrage aan de samenleving oppakken? Ik ben er voor ondernemers, directie, senior management en publiek.

Enkele ervaringen van opdrachtgevers:

Tim heeft ons ruim een jaar lang professioneel en succesvol begeleid naar onze huidige positionering / branding en ook heeft hij onze marketingstrategie ontwikkeld en geïmplementeerd.
Nu Tim zich weer meer gaat focussen op de uitbouw van zijn eigen onderneming op het gebied van Social Business wensen wij hem alle succes toe. Hij blijft wel verbonden aan onze organisatie als adviseur en zal ons op ad hoc basis blijven ondersteunen.

Fred van Dijk

Howards Home

Mijn prima ervaring met Tim Rook voor een marketingstrategie voor het Museum voor Communicatie was de aanleiding om hem ook weer te betrekken bij het in de markt zetten van het foto-aanbod van het Maria Austria Instituut. Het online aanbod van foto’s van Nederlandse topfotografen kreeg van Tim een inventieve vertaling in een toegesneden marketingplan.

Titus Yocarini

Maria Austria Instituut

Tim heeft ons als marketing & merkstrateeg begeleid op het gebied van marketing & communicatie tijdens de oprichtingsfase van het Huid Medisch Centrum. Hij heeft onder andere een merkstrategie en een marketing- & communicatieplan voor ons geschreven. Ook was hij als projectmanager nauw betrokken bij het tot stand komen van onze merkidentiteit en onze website.

Tim heeft zijn opdracht bij ons afgerond met een training hospitality aan alle medewerkers waarin hij ons heeft geïnspireerd op het gebied van de waarde van gastvrijheid en de wijze waarop je de klantreis kunt optimaliseren.

Joyce Zweers

Huid Medisch Centrum

TMR Brand Marketing heeft in 11 jaar tijd gewerkt voor zeer diverse opdrachtgevers: van financieel dienstverlener, IT-aanbieder tot HR-organisatie. Een compleet overzicht is te vinden op het LinkedIn-profiel van Tim Rook.

Waarom het vak communicatie in 2020 belangrijker zal worden dan marketing.

Met de juiste communicatie zullen klant en medewerker de juiste verwachting ervaren en daarmee creëer je tevreden klanten en medewerkers die ambassadeur van een organisatie of merk zullen worden. De ervaring en daarmee de beleving van klanten, medewerkers maar ook sollicitanten zullen de komende jaren alleen maar belangrijker en crucialer worden.

Waarom Marketing & Communicatie en HR moeten samenwerken

Waarom Marketing & Communicatie en HR moeten samenwerkenAls merkstrateeg ‘roep’ ik het al heel veel jaren: een sterk merk begint intern. Je hebt als organisatie helemaal niets aan een mooie huisstijl en ‘state of the art’ communicatiekanalen als de gecreëerde...

Lang leve de revolutie

LANG LEVE DE REVOLUTIE! Er is al enige tijd een alles veranderende revolutie gaande veroorzaakt door het sterke verlangen naar transparante en menselijke organisaties waar je als klant en werknemer als gelijke wordt beschouwd. Organisaties die alleen maar op zenden...

Hoe Marketing & Communicatie effectiever kan worden

Hoe Marketing & Communicatie in 2019 nog beter kan worden ingezet (praktische tips en advies). 2019 is in zicht en praktisch alle organisaties (profit en non-profit) zijn ongetwijfeld al bijna klaar met de jaarplannen voor 2019. De organisatiebrede ambities op...

Van marketingstrategie naar realisatie doelstellingen

Van marketingstrategie naar realisatie doelstellingen Lessons learned door een interim marketingstrateeg Vanwege mijn gecombineerde expertise Brand Marketing en Digital Marketing, word ik vaak ingehuurd om te helpen bij het ontwikkelen en realiseren van een (online)...

Customer & Brand loyalty: lessons learned

Customer & Brand loyalty: lessons learned Ik ben inmiddels al bijna 30 jaar getuige en onderdeel van de evolutie van marketing- merkstrategie en ik deel graag mijn ervaringen met, en visie op, de toegevoegde waarde van marketing. Dit keer wil mijn ‘lessons...

Maak van een sollicitant een klant

Customer & Candidate Experience is waar nieuwe kansen liggen voor omzetbehoud en groei (visie en case). Iedereen roept het al jaren: “De klant is Koning”. Maar nu is de klant ook écht koning. Klanten eisen een goede klantbeleving en worden pas echt enthousiast als...

Sterk merk voor zorgaanbieders nodig!

Waarom zorgaanbieders ook aan een sterk merk moeten werken. Een sterk merk in de gezondheidszorg  Zorgaanbieders krijgen door toenemende marktwerking steeds meer te maken met concurrentie. Patiënten en verwijzers krijgen steeds meer keuzevrijheid en bepalen zelf voor...

De beste klantbeleving!

And the winner is: CitizenM Rotterdam! Over stroopwafels, bitterballen en de beste klantbeleving Ik ben ervan overtuigd dat een goede klantbeleving de belangrijkste voorwaarde is voor het realiseren van commercieel succes. De kwaliteit van een product of dienst kan...

Digital Marketing voor zorgaanbieders

Er is al enige tijd een alles veranderende revolutie gaande veroorzaakt door het sterke verlangen naar transparante en menselijke organisaties waar je als klant en werknemer als gelijke wordt beschouwd. Organisaties die alleen maar op zenden staan en denken dat zij...

6 + 4 =